Så fungerar det

Ange din e-mailadress
En engångskod skickas till din e-mail
Ange engångskoden i popup-fönstret
Läs informationen och filtrera fram det du är intresserad av
Välj lämplig grupp och "Anmäl"
Genomför betalning. Allt klart!

Bokningsinformation

Hej och välkommen till Västerås klätterklubb!

På denna sida kan du göra följande:

- Bli medlem i klubben.

- Köpa väggkort för repväggen i Västerås Arena.

- Anmäla dig till Klätterskolan/Terminsgrupper på Klättercentret.

- Återanmäla dig till Klätterskolan/Terminsgrupper (befintliga deltagare).

- Anmäla sig till olika evenemang.

Längst ner klickar du på "Gå vidare" för att  se de olika alternativen för anmälan. Där kan du också klicka på alternativen för att se mer information.

Nu erbjuder vi nya digitala betalningsmetoder – allt för att vi som förening ska kunna digitalisera och förenkla vår administration. För samtliga betalningar tillkommer en administrationsavgift mellan 9 - 59 kr.

Medlemsavgiften för 2023:

- Senior (från 19 år): 300 kr / år.

- Junior (tom 18 år): 200 kr /år.

Väggkort "Rephallen, Västerås Arena" 2023:

- Helår senior (från 19 år): 700 kr / år.

- Helår junior (tom 18 år): 500 kr /år.

- Halvår senior (från 19 år): 500 kr / halvår.

- Halvår junior (tom 18 år): 300 kr / halvår.

Information om Klätterskolan/Terminsgrupper 2024

Västerås klätterklubb har ett nära samarbete med Klättercentret Västerås, där vi tillsammans bedriver vår juniorverksamhet Klätterskolan/terminsgrupper. Träningen sker på anläggningen K7 Aktivitetscenter på Stenby. För mer info om klätterskolan/terminsgrupper, besök deras hemsida r.

- Terminsstart: vecka 5

- Uppehåll: vecka 9 och 14

- Avslutning: 18/19 beroende på grupp

Anmälan Klätterskolan/Terminsgrupper

Anmälan för vårterminen är öppen mellan 20/11 och 14/1. Ni kan även göra en intresseanmälan för att få information om när anmälan för nästa termin öppnar här.

FÖRÄLDRAMEDVERKAN

- I alla grupper 7-12 år är en förälder per barn med på träningarna och hjälper bl.a. till att säkra vid repklättring. Om föräldern saknar Grönt kort kommer denne att behöva gå en Grönt-kort-kurs innan terminsstart för att lära sig säkra.

- Ungdomarna i grupperna 13-19 år säkrar varandra under träningen. Säkring lärs ut på nybörjarnivå, Grundnivå och Fortsättningsnivå om de inte har grönt kort sedan innan.

Föräldrar ska alltså inte vara med under träningen.

För att få säkra måste man fylla 13 under året, därför är det inte tillåtet för yngre att anmäla sig till dessa grupper.

SÅ ANMÄLER NI ER

OBS! Läs informationen nedan innan du gör din bokning:

- Du måste logga in för att kunna boka (Se menyn Så fungerar det längst uppe till höger).

- Efter du har loggat in kan du välja önskad grupp och reservera en plats. Platsen hålls reserverad för dig i 15 minuter, så att du hinner betala i lugn och ro.

-Man börjar alltid på nybörjarnivån. Det är inte tillåtet att boka in sig på en högre nivå än vad som är rekommenderat, däremot är det möjligt att boka in sig på en lägre nivå om man vill.

Kontakt

Har du några frågor om medlemskap, vänligen kontakta oss per mail på medlem.vkkclimbing@gmail.com

Har du några frågor om Klätterskolan/Terminsgrupper, maila klatterskolan.vkkclimbing@gmail.com

Observera att det ev. kan dröja några dagar för svar, vi tackar på förhand för ditt tålamod!

Med vänliga hälsningar,

Västerås klätterklubb