Styrelsemöte 28 januari 2014

Styrelsemöte 28 januari 2014

Västerås Klätterklubb
Sammanfattat protokoll från styrelsemöte 2/2015
2015-01-28, 18.00 i boulderhallen

Ny styrelse och omplacering av ansvarsområden

Under Västerås Klätterklubbs årsmöte den 22 januari 2015 bildades en ny styrelse. Det tillsattes en ny ordförande, kassör, ledamot och suppleant. Styrelsen består nu av:

Ordförande:               Anthon Swanh
Kassör:                      Linn Björ
Ledamot:                   Markus Tornberg
Ledamot:                   Joel Ahlen
Suppleant:                 Ida Kangas
Suppleant:                 Rebecca Steen
Suppleant:                 Petri Tietiväinen

En del ansvarsområden har även omfördelats sedan föregående år.  Joel Ahlen blir ansvarig för nycklarna till boulderhallen. Tobbe Käck tar över ansvaret för rephallen och Petri tar hand om utskick av medlemsinfo och medlemskort.

Ny lokal åt VKK

Det pågår ett sökande efter en ny klätterlokal. Förhoppningen är att hitta en där både rep- och boulderväggar kan byggas. Vill du engagera dej i att hitta en ny lokal och vill delta i detta arbete kan du anmäla intresse till Anthon Swahn. Har du tips eller önskemål är detta också välkommet.

Boulderhallen

Nya bestämmelser ang. ombyggnation av boulderproblem

Till varje boulderproblem ska en lapp klämmas fast under ett av startgreppen med byggnadsdatum. Det kommer även finnas plats för en signatur eller namn på den som byggt problemet, men detta är frivilligt. Väggen i boulderhallen kommer delas in i olika sektioner och ombyggnationer kommer att ske sektionsvis (då inte hela hallen byggs om). Det finns än inget färdigt beslut om hur dessa ombyggnationer kommer att organiseras. Mer information om detta kommer senare.

En ny slackline kommer sättas upp i hallen och nya ringar kommer inom kort. En av klubbens två tidigare ringar har försvunnit och eftersom det är ett populärt träningsredskap kommer klubben köpa in ett par nya.

Städpolicy

Engagemanget kring städning i boulderhallen är under all kritik. För allas trevnad är detta något som måste förbättras. Många av oss lägger en stor del av sin fritid i hallen och borde därför också kunna ta sitt ansvar och städa någon gång ibland. Eftersom delat ansvar sällan brukar fungera kommer ansvaret försöka delas upp mellan de som vistas i hallen. Hur detta ska gå till och hur det kommer fungera är ännu oklart men en vädjan till de som känner sej träffade – din insats behövs!

Rephallen

Tack vare ett bra initiativ att rensa i förrådet till repväggen har vi nu fått bra ordning bland grejerna. Träningar på repväggen fortsätter på tisdagar för den som vill.

Juniorträning

Klubben har många barn och juniorer som står i kö för att få komma med i någon av juniorgrupperna och börja träna. Det stora intresset är så klart jätteroligt, men vi skulle behöva fler klättrare eller föräldrar som vill hjälpa till att hålla i juniorträningarna. All hjälp och engagemang är uppskattat oavsett förkunskaper. För att hålla i en juniorträning i kan det räcka att man är på plats i hallen och håller lite koll under passet, men initiativ till övningar och att strukturera träningen värdesätts också.

Vill speciellt uppmana alla föräldrar till våra juniorer att delta i att hålla i juniorträningen. Är vi fler blir inte belastningen stor – och det kan vara riktigt roligt! En intresseanmälan kommer gå ut med mer information inom kort. Är du intresserad eller bara vill veta mer, tveka inte att fråga eller kom och delta på någon av våra träningar.

Tävlingskommitée

Styrelsen kommer sätta ihop en tävlingskommitée för att utveckla tävlingsverksamheten inom klubben och söker därför efter engagerade personer som vill vara med och driva detta framåt. Om du är intresserad att vara med tt anordna tävlingar, ta kontakt med Anthon Swahn.

Klubbtröjor

Under hösten fick vi riktigt snygga t-shirts till klubben. Nu är det dags att ta fram nya varma klubbtröjor med ett mindre tryck av vår logga. Arbetet med att ta fram de nya klubbtröjor naär i full gång och just nu undersöks olika leverantörer för att hitta passande modeller, material och pris.

En provning av storlekar kommer ske när modell är fastställd (det kommer inte köpas in något lager av tröjorna utan den som vill ha en tröja får lägga en beställning på vilken storlek som önskas). Så håll utkik efter provningen! Tröjorna ska vara klara innan utesäsongen sätter igång.

Nästa möte

Nästa styrelsemöte blir den 26 februari kl 18 i boulderhallen. Vi vill gärna ha in förslag, tips och idéer på vad du vill förändra, saknar eller önskar. Har du några funderingar eller något du vill ta upp, meddela det till Anthon Swahn.

Inga kommentarer

Lägg till din kommentar